Jag har lagt ner åtskilligt med tid på att översätta direkt i koden och samtidigt funderat över hur jag ska klara av kommande uppgraderingar.
Vilken lättnad att se att man skapat en språktabell. Jag antar att du varit inblandad, så tack!
I koden som omger språktabellen refereras till en textfil, som uppenbarligen förklarar hur man integrerar språkfilen med övrig kod. Kan du skicka även den, eller ge en kortfattad beskrivning hur man går tillväga?<
Jag har lagt ner åtskilligt med tid på att översätta direkt i koden och samtidigt funderat över hur jag ska klara av kommande uppgraderingar.
Vilken lättnad att se att man skapat en språktabell. Jag antar att du varit inblandad, så tack!
I koden som omger språktabellen refereras till en textfil, som uppenbarligen förklarar hur man integrerar språkfilen med övrig kod. Kan du skicka även den, eller ge en kortfattad beskrivning hur man går tillväga?
I koden som omger språktabellen refereras till en textfil, som uppenbarligen förklarar hur man integrerar språkfilen med övrig kod. Kan du skicka även den, eller ge en kortfattad beskrivning hur man går tillväga?
Hej Tomas! Tack för länken till den svenska språkmodulen. Jag har installerat v4b3 tillsammans med din översättning och det fungerar finfint . Har sett ett par stavfel som jag kommer att rätta till och jag kan skicka dig filen efter det, om du vill.
ni har hamnat i forumet där vi utvecklar den internationella versionen v4, som ännu är i beta version och ej skall användas operativt.
Den språkdelen vi pratar om här rör endast denna version och är alltså inte anpassad för den versionen ni använder.
Som av en händelse har jag på långa ensamma nätter även översatt den officiella versionen som ni använder. Men endast till de delar som visas läsarna - inte ADMIN delarna.
Är ni intresserade av den översättningen - hör av er till mig.
Tomas<
!-Keep distance in traffic-! www.whiplashinfo.se
Edited by - tomasalsbro on 29 October 2002 08:40:39
ni har hamnat i forumet där vi utvecklar den internationella versionen v4, som ännu är i beta version och ej skall användas operativt.
Den språkdelen vi pratar om här rör endast denna version och är alltså inte anpassad för den versionen ni använder.
Som av en händelse har jag på långa ensamma nätter även översatt den officiella versionen som ni använder. Men endast till de delar som visas läsarna - inte ADMIN delarna.
Är ni intresserade av den översättningen - hör av er till mig.
Tomas
OK, tack i alla fall! Då väntar vi så länge. Jag har redan, precis som du, översatt användardelen. Allt är alltså frid och fröjd så här långt. Det var inför tanken på att behöva göra om alltihop i samband med uppgradering som jag ursprungligen bävade. Tack på förhand därför för det jobb du lagt ner på nästa version!<