Author |
Topic  |
|
MarcelG
Retired Support Moderator

Netherlands
2625 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 04:25:54
|
My Swedish is very bad.  Can anyone here help me by translating this text to English ? Thanks.
quote: Detta kanske är det mest intressanta för er läsare, men också den delen jag brister mest i erfarenhet då detta är min första TFT skärm. Men jag ska försöka göra ett försök. Denna skärmen har som ni säkert redan vet CMO:s panel M220Z1-L01 vilken är en nyare TN panel. Denna har tekniken 6bits+Hi FRC som kan visa 16,7M färger. Det är alltså inte en äkta 8-bitars panel men ska kunna visa betydligt bättre färger än de äldre TN panelerna med 6bits+FRC teknik som bara kan visa 16,2M färger. Jag var först lite skeptisk mot denna teknik eftersom kompensera sig upp på detta viset sällan ger lika bra resultat än de tekniker som inte konpenserar.
|
portfolio - linkshrinker - oxle - twitter |
|
Shaggy
Support Moderator

Ireland
6780 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 04:31:31
|
Obviously my Swedish isn't as good as I thought it was, but it looks like they're talking about a monitor that claims to display more colours than it actually can?
|
Search is your friend “I was having a mildly paranoid day, mostly due to the fact that the mad priest lady from over the river had taken to nailing weasels to my front door again.” |
 |
|
MarcelG

Netherlands
2625 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 05:02:24
|
Yep, something like that. It's about the screen I bought yesterday, the Samsung 225BW which is a TN panel. TN panels are normally 6 bit panels (eg. 6 bit per subpixel, 18 bit per pixel) resulting in to a maximum of 0.26 million colors. With FRC (dithering) it can be upsampled to 16.2 million colors.
However, this screen claims to be a 16.7 million color screen, which would mean it needs to be 8 bit, as the more expensive SPVA and SIPS screens....I'm trying to find out how and if this works effectively. |
Edited by - MarcelG on 09 October 2007 05:03:04 |
 |
|
HuwR
Forum Admin

United Kingdom
20595 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 05:35:16
|
it is basically a 6bit monitor +2bit dithering, to simulate 16.7 colors so not a true 8bit screen |
 |
|
tribaliztic
Senior Member

Sweden
1532 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 16:14:30
|
quote: Originally posted by MarcelG
My Swedish is very bad.  Can anyone here help me by translating this text to English ? Thanks.
quote: Detta kanske är det mest intressanta för er läsare, men också den delen jag brister mest i erfarenhet då detta är min första TFT skärm. Men jag ska försöka göra ett försök. Denna skärmen har som ni säkert redan vet CMO:s panel M220Z1-L01 vilken är en nyare TN panel. Denna har tekniken 6bits+Hi FRC som kan visa 16,7M färger. Det är alltså inte en äkta 8-bitars panel men ska kunna visa betydligt bättre färger än de äldre TN panelerna med 6bits+FRC teknik som bara kan visa 16,2M färger. Jag var först lite skeptisk mot denna teknik eftersom kompensera sig upp på detta viset sällan ger lika bra resultat än de tekniker som inte konpenserar.
My english isn't the best either but I tried =) To my defence, the text isn't very good in swedish.
------------------------------------- This may be the most interesting part for you readers, but also the part where I lack most since it's my first TFT monitor. But I will give it a try. The monitor has, as you probably already know, CMO's panel M220Z1-LO1 which is the latest TN panel. It has the 6bits-Hi FRC technique which can show 16.7M colors. Therefor it's not a true 8-bit panel but it's supposed to show much better colors than the older TN panels with 6bits+FRC technique that can only show 16,2M colors. At first I was sceptical against this technique since compensating like this seldom give as good result as the techniques that don't compensate. -------------------------------------
|
/Tribaliztic - www.gotlandrace.se -
|
 |
|
MarcelG

Netherlands
2625 Posts |
Posted - 09 October 2007 : 17:25:17
|
Thanks for the translation!!! I almost don't dare to ask, but can you translate the following paragraphs too ? I think I only copied the intro, and not the actual important part.... 
quote: Mitt första intryck av skärmen är att det var mycket starka och klara färger. Klart bättre än 16,2M färgers skärmar jag har tittat på. Alla oro om att denna panel skulle vara grådassig föll. När jag tittar lite närmare och testar med program som, MonitorTest och Pixel Persistence Analyzer (PixPerAn) så visade sig att den har en jämn och fin färgåtergivning över hela bildytan. Vid “fadning” i samtliga färger så har den en jämn övergång. När ni tittar på bilderna så ta i beakt att de saknar denna intensitet och dessa färgstarka färger som denna skärmen har. Jag har upptäckt att det är mycket svårt att fota och återge exekt det jag ser på skärmen. Bilderna är mycket blekare och gråare än i verkligheten. Om man ska klaga på någonting så är bilden en aning för kall vid leverans. Men detta är marginellt och lätt åtgärdat i inställningarna. Jag kan ej påstå på rak arm att denna teknik är lika bra som 8bit tekninken. Men jag kan heller inte säga att den inte är det. Jag behöver helt enkelt ha en 8bit panel brevid mig för att kunna avgöra det.
Kontrasten finns inte så mycket att säga om förutom att den är god och det svarta är svart. Den är betydligt bättre än på min CRT skärm.
Betraktningsviklarna däremot är ju som de är på en TN panel. Inget vidare. Däremot så är det ingenting jag har lagt märket till förens jag kom på att jag skulle testa dem ett dygn efter jag fått hem skärmen. Jag har heller inte lyckats få någon märkbar skillnad i hörnen när jag sitter rakt framför skärmen, som jag läst att vissa upplever på vissa andra skärmar. Jag sitter för det mesta ca. 60-70cm från skärmen.
|
 |
|
tribaliztic
Senior Member

Sweden
1532 Posts |
Posted - 10 October 2007 : 02:00:22
|
Okay, I'm at work now so I'll do this during the day.
|
|
 |
|
tribaliztic
Senior Member

Sweden
1532 Posts |
Posted - 10 October 2007 : 03:41:29
|
Something like this (did this in a hurry so bear with my bad english =)):
My first impression of the monitor is that it has very bright and strong colors. Much better than the 16.2M color monitors I've looked at. All worries about the monitor being mediocre disappeared. When I look closer and test the monitor with programs like, Monitortest and Pixel Persistence Analyzer (PixPerAn) I see that it has a smooth and fine color rendering all over. While fading, it has a smooth change between the colors. When looking at the pictures, note that the intensity and strong colors is missing. I have dicovered that it's very hard to take pictures and show exactly what I see on the monitor. The pictures are much more pale and grey than the reality. If there is anything to complain about, it's that the picture is a bit cold at delivery. This is marginal and easy to adjust in the settings. I can't really say that this technique is as good as the 8bit technique. But I can't say it's not either. I need to have a 8bit monitor to compare with to be sure.
The contrast is very good and the black is really black. It's much better than on my CRT monitor.
The viewing angles is at it is on a TN panel, not very good. Alas, it's not anything I've noticed until I remembered that I should test it a whole day after I got the monitor. I haven't managed to get any noticable difference in the corners when sitting directly in front of the monitor, as I've read that some experience on other monitors. Mostly I sit about 60-70cm from the monitor.
|
|
 |
|
MarcelG

Netherlands
2625 Posts |
Posted - 10 October 2007 : 04:09:25
|
Tribaliztic, you're my hero for today!!!!!! Thanks for this excellent translation! |
 |
|
tribaliztic
Senior Member

Sweden
1532 Posts |
Posted - 11 October 2007 : 02:00:47
|
No problem! Just a small effort compared what you've done with the mods I've stolen from oxle ;)
|
|
 |
|
|
Topic  |
|